View Single Post
  #10 (permalink)  
Old 08-01-2016, 09:38 AM
Deckard Deckard is offline
PW Enlightenment
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 5,294
Thanks: 3,811
Thanked 4,454 Times in 2,818 Posts
Default Re: Hillary's wild lies!

Quote:
Originally Posted by 300 H and H View Post
RT, originally Russia Today, is a television network funded by the Russian government.[5][6] It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing Internet content in various languages, including Russian.

RT International, based in Moscow, Russia, presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes about Russia.[3] RT operates as a multilingual service with conventional channels in three languages: the original English language channel was launched in 2005, the Arabic language channel in 2007, and the Spanish language channel in 2009. RT America (since 2010),[7] and RT UK (since 2014) offer some locally based content for those countries.

RT is a brand of "TV-Novosti", an "autonomous non-profit organization", founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on April 6, 2005.[1][8] During the economic crisis in December 2008, the Russian Government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" in the list of core organisations of strategic importance of Russia.[9][10][11]

RT has been called a propaganda outlet for the Russian government[12][13][14] and its foreign policy[12][14][15][16] by news reporters,[17] including former RT reporters.[18][19][20] RT has also been accused of spreading disinformation.[21][22][23][24] The United Kingdom media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached rules on impartiality, and of broadcasting "materially misleading" content.[25][26][27] RT states that it offers a Russian perspective on global events.
https://en.wikipedia.org/wiki/RT_(TV_network)
Reply With Quote